All for Joomla The Word of Web Design

کدام طرح را انتخاب کنیم؟

طرح فرش دستبافت

انتخاب طرح فرش موضوعی است که هنگام خرید فرش همه با آن روبرو هستیم. و امروز در این مقاله از وبسایت فروشگاه فرش تبریز جعفری می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم.
ویژگی‌های فرش دستباف
فرش دستباف تنها کف پوشی است که بر اثر پا خوردن ، نور و شست‌وشو زیبایی‌اش مضاعف می‌شود. به خصوص اگر با رنگ طبیعی رنگ شده باشد.
فرش دستباف چون با الیاف طبیعی بافته می‌شود هم در تابستان سرد است و هم در زمستان گرم است و این الیاف از ایجاد هر گونه حساسیت برای کودکان و … به دور است. و به دلیل استفاده از پشم ، ابریشم و پنبه به عنوان مواد اولیه الکتریسیته ساکن تولید نمی‌کند. جذابیت دیگر فرش دستباف طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و آرامش‌بخش آنهاست که با هر سبک و سلیقه‌ای متناسب است.
کدام طرح را انتخاب کنیم ؟
نکات زیر در انتخاب طرح مناسب راهنمایتان می‌کند :

  • اگر یک قالی ریزبافت و هنری می‌خواهید که کف خانه‌تان را مثل یک باغ گل در فصل اردیبهشت تزیین کند می‌توانید قالی لچک ترنج یا “شکارگاه” تبریز ، قم و اصفهان را بخرید یا “ریزماهی” خوی و یا “هزاره هریس ” مرند . البته این نوع فرش‌ها کمی گران‌ هستند.
  • اگر دنبال قالی‌های با نقوش روستایی و ایلیاتی هستید، می‌توانید طرح‌های ” انسان و حیوان ” ، “گل و مرغ” ، “درختی” و “پای شتر” استان‌های فارس ، خراسان شمالی ، کردستان و گلستان را بخرید.
  • اگر می‌خواهید خانه‌تان با فرشی ساده تزیین شود و فضای آرامش بخشی ایجاد کنید بروید سراغ قالی‌های کویری کرمان و اردکان .زمینه این قالی‌ها مثل طبیعت کویر به رنگ‌های شتری، کرم و خاکستری است . طرح‌هایی مانند “محرمات” ، “قاب قرآنی” و “راه‌راه” از همین نوع اند.
    اگر به دنبال طرح‌های مدرن هستید که با مبل اسپرتتان یکدست باشد ، یکی از طرح‌های هندسی “خشتی” ، “قابی” ، “میناخانی” ، “بته‌جقه” اصفهان ، کاشان یا اراک را بخرید.
  • اگر دنبال قالی‌های دستباف ارزان هستید می‌توانید طرح‌های ریزماهی ، محرابی، لچک ترنج استان‌های همدان ، کاشان و زنجان را بخرید که از پشم کلفت بافته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید